El president de Sant Tomàs, Antoni Ramírez, va donar la benvinguda a les persones assistents i els va agrair en nom de l’entitat que contractin serveis a l’empresa social i persones a través del servei d’inserció. Ramírez va destacar la “sensibilitat social dels qui confien en Sant Tomàs perquè contribueixen a la inserció laboral de les persones amb discapacitat intel·lectual o amb altres capacitats”.
Després del vídeo va ser el torn de Ferran Ramon-Cortés, expert en comunicació personal, comunicació interpersonal i desenvolupament d’equips, que va parlar sobre estils de relació i de la seva aplicació en l’empresa i en els equips de treball, a partir del model anomenat Bridge, que pretén tendir ponts entre les persones.
La intervenció de Ramon-Cortés va captar l’atenció dels assistents, ja que va donar eines per conèixer com som i com són les altres persones i així poder comunicar-nos millor. Ramon-Cortés va explicar que la vella dita “fes als altres el que t’agradaria per a tu mateix” no és una bona idea i que caldria reformular-la en aquest sentit: “fes als altres el que creus que els agradaria”.
A partir d’un model amb dos eixos es poden trobar uns trets definitoris de les persones que fan que es comuniquin i es relacionin amb un estil o un altre, i a partir d’aquest coneixement propi i dels altres es poden millorar les relacions i aconseguir transformar conflictes en malentesos ja que sovint no ens entenem amb una persona perquè la interpretem d’una manera diferent a la seva intenció. Si la coneixem millor i ens coneixem millor a nosaltres mateixos això no passarà tant.
A partir d’un model amb dos eixos es poden trobar uns trets definitoris de les persones que fan que es comuniquin i es relacionin amb un estil o un altre, i a partir d’aquest coneixement propi i dels altres es poden millorar les relacions i aconseguir transformar conflictes en malentesos ja que sovint no ens entenem amb una persona perquè la interpretem d’una manera diferent a la seva intenció. Si la coneixem millor i ens coneixem millor a nosaltres mateixos això no passarà tant.
En la seva intervenció, Aceves va destacar les relacions de confiança que les empreses i institucions clients han establert amb Sant Tomàs, i va agrair als assistents “que ens hagueu integrat als vostres equips i que poseu més la mirada en les capacitats i en els punts forts que tenen les persones de Sant Tomàs”.
Verdaguer, per la seva banda, va fer èmfasi en l’anomenat compte de resultats social “que cada cop tenen més en compte les empreses i les institucions”, i també va remarcar que “s'estan incrementant els concursos públics amb clàusules socials i això és molt positiu perquè fa que la societat vagi millor”.
Al final de l’acte, els assistents van poder gaudir d’un refrigeri a càrrec de La Cuina de Sant Tomàs i es van endur una bossa obsequi amb xocolata feta a Sant Tomàs i el conte La meva història que recull la història de l’entitat vista amb ulls de nen, i que ha estat elaborat des del servei d’il·lustració i disseny Autèntic de Sant Tomàs.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada