dijous, 5 de març del 2020

Famílies satisfetes amb Sant Tomàs

Les famílies de les persones ateses posen un notable alt a Sant Tomàs en les enquestes de satisfacció que van respondre el 2019 en relació al servei al qual estan vinculades i a l’entitat.

Un dels objectius de Sant Tomàs per l’any passat era posar a disposició dels familiars de tots els serveis una enquesta unificada per mesurar el grau de satisfacció amb cadascun dels serveis i amb l’entitat. Fins al moment s’havien fet enquestes diferents a cada servei, i des del Servei d’Atenció a les Famílies i Demandes (SAFD) i la Comissió d’Atenció a les Famílies es va impulsar una nova metodologia per poder tenir una visió de conjunt de tot Sant Tomàs. L’enquesta es va enviar després de Setmana Santa a totes les famílies, principalment per via digital amb l’objectiu de reduir l’ús de paper, i es van rebre respostes fins al mes de setembre.

Un cop analitzats els resultats, el president de Sant Tomàs, Toni Ramírez, ha valorat molt positivament el grau de satisfacció recollit per l’enquesta de les famílies envers Sant Tomàs, que arriba al 86,62% sumant les respostes de "molt" i "força", ja que avala la línia de treball de la junta i el patronat.



Ramírez també ha volgut remarcar que el 87,48% de les famílies afirmen que l’atenció que els presta l’entitat les ajuda a estar més tranquil·les i a confiar en el futur (suma de les respostes de “molt” i força”), i agraeix la confiança dipositada en l’entitat per treballar per la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual i dels seus familiars. 



D’altra banda, el director general de Sant Tomàs, Ricard Aceves, ha valorat també com a molt positiu el grau de satisfacció de les famílies de Sant Tomàs en relació al servei o serveis al qual estan vinculats, que és del 93,69% (suma de les respostes de “molt” i força”), cosa que suposa un gran reconeixement a la tasca del conjunt de professionals de l’entitat.



Aceves també destaca que el 89,08% de les famílies manifesten que s’escolten i es tenen en compte les seves propostes (suma de les respostes de “molt” i força”), cosa que demostra que des dels serveis s’intenta tenir en compte l’opinió de les famílies per millorar en l’atenció que s’ofereix. 


Per la seva banda, la Comissió d’Atenció a les Famílies de Sant Tomàs ha valorat la implementació de l’enquesta comuna com a molt positiva pel treball conjunt dut a terme amb els diferents serveis i l’esforç de consens que s’ha fet per dissenyar-la. En relació als resultats, la comissió ha valorat la participació (59,4%) com a aspecte de millora i un punt de partida que servirà de línia base per a la propera enquesta el 2021.

La comissió també destaca que, a parer de les famílies, els serveis de Sant Tomàs estan alineats amb la seva missió: el 92,52% de les famílies valora que els seus familiars són més feliços i gaudeixen de més qualitat de vida gràcies al suport que li presta el seu servei (suma de les respostes de “molt” i força”). Les dades són un estímul pel conjunt de professionals sense deixar de ser conscients de la necessitat de mantenir una actitud constant de millora contínua en la seva tasca. 


El retorn dels resultats de les enquestes de manera més detallada a les famílies s’està fent pels canals de comunicació habituals amb cada servei.

En base a les opinions i a les propostes rebudes s’elaboraran propostes de millora per implementar en els diferents serveis, amb l’objectiu d’oferir una atenció a les persones cada dia millor.