dimecres, 25 d’octubre del 2017

El respecte i l’actitud positiva, la clau per cultivar una bona comunicació familiar segons el psicòleg Eduardo Brignani

Una vuitantena de persones a la xerrada sobre la comunicació en família

Dissabte passat al matí una vuitantena de persones va assistir a la xerrada per les famílies de Sant Tomàs "La comunicació en família", que va anar a càrrec del psicòleg i psicoterapeuta Eduardo Brignani.
L’acte es va fer a la sala Marià Vila d'Abadal del Sucre de Vic, amb el suport de la federació Dincat, Plena Inclusió Catalunya. Tal com va explicar el president de Sant Tomàs, Toni Ramírez, enguany la xerrada s’emmarcava en els actes dels 50 anys de l’entitat. 

En la seva intervenció, Brignani va parlar de com afrontar de manera positiva la discussió i la baralla en la família, i va abordar les regles d'or del diàleg per millorar la comunicació en famílies on hi ha algun membre amb discapacitat.


Brignani va fer èmfasi en el respecte com a eina primordial per a una bona entesa a la família. També va remarcar que és necessària una actitud positiva i una bona predisposició a l’escolta atenta i respectuosa per millorar la sintonia familiar.



 En la seva exposició, el psicòleg va alertar que cal vigilar amb l’aïllament que provoca la tecnologia, ja que moltes vegades en situacions quotidianes en el si familiar cadascú està connectat a un mòbil, tauleta, etc. i no es relaciona amb qui té al costat, i això acaba deteriorant la relació familiar. Brignani va recordar que a l’hora de comunicar-nos hem de prestar atenció al que estem fent, hem de mirar als ulls al nostre interlocutor i no interrompre’l quan parla.

Brignani va exposar que quan a la família hi ha una persona amb discapacitat se l’ha d’educar perquè sàpiga escoltar, compartir, i cal evitar la tendència a fer-la el centre de la família. El psicòleg proposa cultivar un clima positiu a l’hora de construir les relacions entre tots els integrants de la família, que s’aconsegueix emprant un llenguatge positiu i desterrant paraules de queixa o de lamentació del nostre vocabulari. Alhora, va aconsellar que quan sorgeixi un problema o un conflicte cal trencar el silenci i insistir a trobar punts d’encontre més que elements de separació.

Després de la intervenció de Brignani i del torn de preguntes del públic, la responsable del Servei d’Atenció a les Famílies i Demandes (SAFD), Marta Paxau, va explicar als assistents la tasca que s’ha dut a terme en el primer any de funcionament, i les línies de treball existents per tal de donar resposta a totes les demandes que arriben a l’entitat.


Per acabar l’acte, els assistents van poder veure el vídeo de la Xarxa humana que es va fer amb motiu de la festa dels 50 anys el 28 de maig passat, i després van gaudir d’un aperitiu.