dimecres, 25 de setembre del 2019

Sant Tomàs celebra el Dia Internacional de la Fisioteràpia aquest dissabte a Vic

L’escola l’Estel i el Centre Ocupacional de Sant Tomàs han organitzat una jornada ludicoesportiva aquest dissabte 28 de setembre a la tarda a la Rambla del Passeig de Vic, amb motiu del Dia Internacional de la Fisioteràpia (DIFT).

La jornada forma part de les activitats promogudes des del Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya per tal d’apropar la fisioteràpia a la població en general i fomentar la salut, i aquest any està dedicada a la divulgació de l’activitat física inclusiva.


Les activitats es faran a partir de les 5 de la tarda a l’escenari de fusta del Passeig i estan obertes a tothom.

Des del Centre Ocupacional s’oferirà la sessió d’activitat física “Ens movem junts” en què es desenvoluparan exercicis aeròbics, de força i resistència muscular i de flexibilitat i mobilitat articular. L’activitat estarà dirigida conjuntament per fisioterapeutes del centre i per dues persones ateses al centre, que han estat formades i capacitades per ser líders esportius en activitat física a través d'un projecte de la Universitat de Barcelona i la Universitat Ramon Llull durant un període de 6 sessions al Servei d'Esports de la Universitat de Barcelona.

Des de l’Estel es farà una sessió que porta per nom “Reptes Cooperatius”. Es tracta d’una activitat amb un objectiu clar i motivador que només es pot superar amb la participació activa de tots els membres del grup. El fet que sigui un repte deixa de banda la idea de la competició de tal forma que l’equip s’encarrega d’incloure a tots els membres per poder assolir-lo. Això fa que mitjançant l’educació física i el treball en equip facilitem una inclusió grupal.


A través d'aquesta iniciativa de celebrar el Dia Internacional de la Fisioteràpia es pretén apropar la realitat de les persones amb discapacitat intel·lectual a la ciutadania, a través de la pràctica d'exercici físic, d'una forma activa i alhora saludable. També es fomentaran dinàmiques per tal que els participants interactuïn i coneguin les capacitats de tots els presents i que es valori la diversitat funcional com el que és, una riquesa.