L’Escola Estel de
l’Associació Sant Tomàs guanya un dels 12 premis que atorga el jurat dels
XXXVII Premis Baldiri Reixac en la modalitat d’Escoles. El premi està dotat de 3.300€
Els
Premis Baldiri Reixac són convocats per la Fundació Lluís Carulla amb la
col·laboració del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i la
Universitat Oberta de Catalunya. Estan destinats a l’estímul i al reconeixement
de l’escola catalana i l'àmbit d'actuació són els països de parla catalana.
Per
elegir les escoles guanyadores, el jurat té en compte la qualitat global i la
catalanitat, en llengua i continguts, d’escoles, instituts i altres centres
educatius, concretats en un projecte
educatiu i
lingüístic que s’estigui aplicant i que assoleixi
un ús elevat de la llengua entre l’alumnat i el professorat, tant en
l’activitat acadèmica com en la comunicació informal. Es valora igualment
l’activitat educativa amb referència a la identitat que, a més de la llengua i
la cultura pròpies, manifesti voluntat integradora en el marc d’una societat
democràtica. Es prenen en consideració les dificultats que poden presentar
determinats contextos escolars.
L’acte de lliurament se celebrarà el dimecres 3 de juny, a les 19 hores, al Palau de Pedralbes de Barcelona.
L’ESCOLA ESTEL:
L'Escola
Estel és una escola d'educació especial de la comarca d'Osona que des del 1967 ofereix
un conjunt de serveis, recursos i ajuts relacionats amb l'educació i l'atenció
dels alumnes amb discapacitat intel·lectual. Actualment compta amb 98 alumnes a
l’escola i 14 en centres ordinaris.
La
finalitat de l'Estel és potenciar al màxim el desenvolupament de les capacitats
dels alumnes i preparar-los per viure de la forma més autònoma i independent
possible. L'Estel també vol convertir-se en un autèntic centre de serveis i
recursos per a l'educació especial i per a les escoles ordinàries de la comarca
d'Osona.
A més
de l’ensenyament del temari i el desenvolupament de les activitats diàries,
l’escola Estel també participa en activitats inclusives amb alumnes d’escoles ordinàries.
Enguany
l’Escola Estel participa en un projecte d’interès compartit amb la Regidoria de
l’Ajuntament de Vic i la Direcció General d’Ensenyament Infantil i
Primària. També col·labora amb la
Direcció General d’Ensenyament Infantil i primària per la validació de les
proves de 2n curs de la prova d’avaluació dels components bàsics de lectura
(PACBAL). Aquesta prova és un instrument que determina si els alumnes mostren
totes les habilitats importants que es necessiten per llegir correctament.
Aquest
2014 s’ha iniciat el disseny i l’elaboració d’un nou material per a
l’ensenyament de la lectura a partir de les millors pràctiques basades en
l’evidència. Juntament amb la Universitat Ramon Llull, s’ha fet la presentació
de la validació a la població catalana de l’escala d’intensitat dels suports
per a infants i adolescents (EIS-I/A). Aquesta escala posa de manifest que la
implementació de suport adequats millora el funcionament individual de les
persones amb discapacitat intel·lectual.
Durant
aquest curs, s’estan aplicant els nous processos de planificació centrada en la
persona per tal d’identificar (alumnes, famílies i professionals) els resultats
personals esperats i els sistemes de suport que cal proporcionar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada