dijous, 14 de maig de 2015

L'Escola Estel guanya un dels premis Baldiri Reixac





L’Escola Estel de l’Associació Sant Tomàs guanya un dels 12 premis que atorga el jurat dels XXXVII Premis Baldiri Reixac en la modalitat d’Escoles. El premi està dotat de 3.300€

Els Premis Baldiri Reixac són convocats per la Fundació Lluís Carulla amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i la Universitat Oberta de Catalunya. Estan destinats a l’estímul i al reconeixement de l’escola catalana i l'àmbit d'actuació són els països de parla catalana.

Per elegir les escoles guanyadores, el jurat té en compte la qualitat global i la catalanitat, en llengua i continguts, d’escoles, instituts i altres centres educatius, concretats en un projecte educatiu i lingüístic que s’estigui aplicant i que assoleixi un ús elevat de la llengua entre l’alumnat i el professorat, tant en l’activitat acadèmica com en la comunicació informal. Es valora igualment l’activitat educativa amb referència a la identitat que, a més de la llengua i la cultura pròpies, manifesti voluntat integradora en el marc d’una societat democràtica. Es prenen en consideració les dificultats que poden presentar determinats contextos escolars.

L’acte de lliurament se celebrarà el dimecres 3 de juny, a les 19 hores, al Palau de Pedralbes de Barcelona.



L’ESCOLA ESTEL:

L'Escola Estel és una escola d'educació especial de la comarca d'Osona que des del 1967 ofereix un conjunt de serveis, recursos i ajuts relacionats amb l'educació i l'atenció dels alumnes amb discapacitat intel·lectual. Actualment compta amb 98 alumnes a l’escola i 14 en centres ordinaris.
La finalitat de l'Estel és potenciar al màxim el desenvolupament de les capacitats dels alumnes i preparar-los per viure de la forma més autònoma i independent possible. L'Estel també vol convertir-se en un autèntic centre de serveis i recursos per a l'educació especial i per a les escoles ordinàries de la comarca d'Osona.
A més de l’ensenyament del temari i el desenvolupament de les activitats diàries, l’escola Estel també participa en activitats inclusives amb alumnes d’escoles ordinàries.


Enguany l’Escola Estel participa en un projecte d’interès compartit amb la Regidoria de l’Ajuntament de Vic i la Direcció General d’Ensenyament Infantil i Primària.  També col·labora amb la Direcció General d’Ensenyament Infantil i primària per la validació de les proves de 2n curs de la prova d’avaluació dels components bàsics de lectura (PACBAL). Aquesta prova és un instrument que determina si els alumnes mostren totes les habilitats importants que es necessiten per llegir correctament. 
Aquest 2014 s’ha iniciat el disseny i l’elaboració d’un nou material per a l’ensenyament de la lectura a partir de les millors pràctiques basades en l’evidència. Juntament amb la Universitat Ramon Llull, s’ha fet la presentació de la validació a la població catalana de l’escala d’intensitat dels suports per a infants i adolescents (EIS-I/A). Aquesta escala posa de manifest que la implementació de suport adequats millora el funcionament individual de les persones amb discapacitat intel·lectual.
Durant aquest curs, s’estan aplicant els nous processos de planificació centrada en la persona per tal d’identificar (alumnes, famílies i professionals) els resultats personals esperats i els sistemes de suport que cal proporcionar.