dilluns 26 de setembre de 2011

L'ASSOCIACIÓ SANT TOMÀS JA DISPOSA D'UN AUTOBÚS ADAPTAT



Aquest mes de setembre l’Associació Sant Tomàs posarà en marxa el seu primer autobús adaptat. Aquest vehicle s’afegeix a les dues furgonetes adaptades de 9 places, la darrera de les quals està en servei des del 2009 gràcies a diferents ajudes econòmiques rebudes i a l’organització d’un concert solidari.

L’Associació St. Tomàs, és una entitat amb serveis geogràficament dispersos en diferents poblacions de la comarca d’Osona: Vic, Manlleu o Calldetenes (entre d’altres). Fins a l’actualitat el transport d’usuaris atesos als serveis de la Finca Sant Tomàs a Calldetenes (Centre Ocupacional i Centre Riudeperes) es contractava integrament a una empresa externa. Davant la dificultat d’utilitzar el transport ordinari (calen places per persones amb mobilitat reduïda, disposar d’una plataforma i la presència d’un acompanyant) s’ha optat per aquesta solució ja que el cost anual del transport és difícilment assumible per a les famílies i genera un dèficit a l'entitat.

Per aquest motiu, durant aquest últim any, Sant Tomàs ha fet diverses gestions per poder disposar d’un autobús propi. Finalment gràcies a les aportacions de l’Obra Social de Caja de Madrid amb 60.000 euros, La Fundació Roviralta amb 15.000 euros, la Fundació Puig-Porret amb 10.000 i Aigües Vic amb 2.000 euros (la foto correspon a l'acte d'entrega), s’ha adquirit un vehicle Mercedes-Benz amb 25 places ordinàries més una per a persones amb mobilitat reduïda, amb diferents configuracions de les places segons necessitats, fins a 5 places ordinàries més 7 per a persones amb mobilitat reduïda, més l’acompanyant i el conductor.




L’autocar el podran utilitzar qualsevol servei de l’entitat que el necessiti, ja sigui per fer una sortida o activitat. Ara bé, els que l’utilitzaran diàriament seran els usuaris del centre de dia de Calldetenes i del Centre Ocupacional; usuaris que necessiten aquest servei de transport adaptat.

Amb l’adquisició d’aquest vehicle l’Associació pretén estalviar i baixar el dèficit que té l'entitat pel transport d'usuaris. 

0 comentaris: