Com ja vam informar mesos enrere, a través de DINCAT, i seguint una de les accions del programa QUALIFICA’T promogut pel departament d’educació, la nostra entitat el mes d’octubre va iniciar el procés de validació dels coneixements adquirits mitjançant l’experiència professional dels/de les treballadors/es del Centre Riudeperes, TAC Osona Centre Ocupacional i Llars Clarella que fa més de dos anys que fan tasques d’atenció directa i que no tenen formació professional en l’àmbit sociosanitari.
El mes de desembre 6 professionals del Centre Riudeperes van validar els coneixements obtinguts a partir de la seva experiència laboral. Ho van fer validant 6 crèdits del Cicle Formatiu de Grau Mitjà en Atenció Sociosanitària, marcats pel Departament de Benestar Social i Família i el Departament d’educació, a l’IES Guillem Catà de Manresa.
Aquest any 2011, se’ns ha assignat un nou IES més pròxim a la nostra entitat, l’Institut Antoni Pous i Argila de Manlleu. Durant aquest mes de juny i el pròxim mes de juliol, presentarem 13 professionals més del Centre Riudeperes per validar coneixements a partir de la seva experiència laboral pel Cicle Formatiu de Grau Mitjà en Atenció Sociosanitària.
Paral·lelament, seguim esperant una resposta per part del Departament de Benestar Social i Família i/o el dept. d’educació sobre si els professionals del Centre Ocupacional i les Llars Clarella han de validar la seva experiència professional pel Cicle Formatiu de Grau Mitjà en Atenció Sociosanitària o ho poden fer pel Cicle formatiu de Grau Superior en Integració Social, aquest últim més adient al perfil de persones que treballen al Centre Ocupacional o Llars Clarella. És per això, que no hem iniciat cap procés amb ells.
De fet, segons la última informació que hem rebut de DINCAT, el Departament de Benestar Social i Família encara no ha establert els requeriments de qualificació per al personal auxiliar i els tècnics d’atenció personal a les persones amb discapacitat intel·lectual.
Per això convé indicar els perfils professionals de les persones treballadores de les entitats associades a DINCAT que poden entrar en el procés de validació dels aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral, en relació amb els crèdits 1, 2, 3, 4, 5, i 6, del CFGM Atenció sociosanitària.
El perfils relacionats amb l’atenció directa que es consideren prioritaris, i per als qual es donarà resposta progressiva des dels Instituts del Departament d’Ensenyament, són els següents:
- Cuidadors/es, auxiliars tècnics i/o monitors/es d’atenció directa a persones amb discapacitat intel•lectual amb suport extens o generalitzat i amb problemes de salut o trastorns de conducta en residències i llars residències de persones amb discapacitat intel·lectual.
- Cuidadors/es, auxiliars tècnics i/o monitors/es d’atenció directa a persones amb discapacitat intel•lectual amb suport extens o generalitzat i amb problemes de salut o trastorns de conducta en centres de dia d’atenció especialitzada (CAE) de persones amb discapacitat intel·lectual
La resta de professionals no es consideren d’actuació prioritària per als processos de validació de l’experiència endegats en els Instituts fins que el Departament de Benestar Social i Família estableixi els requeriments de qualificació.
Per tant, els perfils dels professionals, relacionats a continuació, no podran participar en els processos de validació de l’experiència, per no ser prioritaris:
- Cuidadors/es, auxiliars tècnics i/o monitors/es d’atenció directa a persones amb discapacitat intel·lectual en les llars residència per a persones amb discapacitat intel·lectual
- Cuidadors/es, auxiliars tècnics i/o monitors/es d’atenció directa a persones amb discapacitat intel·lectual en els serveis de teràpia ocupacional per a persones amb discapacitat intel·lectual.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada