dimarts, 19 de juny del 2012

Certificacions de qualitat als serveis de Sant Tomàs

La setmana del 21 al 25 de maig, l’empresa certificadora” S.P.G Sistemas y Procesos de Gestión” ha realitzat la corresponent auditoria de renovació per poder donar la seva conformitat respecte als requisits de la norma UNE-EN-ISO 9001:2008 Sistema de Gestió de la Qualitat, de l’estàndard OHSAS 18001:2007 Sistema de Gestió de la Seguretat i Salut en el Treball, i de la norma UNE-EN-ISO 14001:2004 Sistema de Gestió Medi Ambiental als diferents serveis de Sant Tomàs que ja havien estat certificats en anys anteriors o que s’incorporaven al seu sistema de gestió integrat.

S.P.G Sistemas y Procesos de Gestión certifica mitjançant un procés d’auditoria fiable i exigent, i permet als usuaris, a les famílies, a l’Administració, als proveïdors, al personal propi de l’organització... obtenir una mostra de confiança i seguretat en la gestió de l’entitat.

El sistema de gestió integrat (SGI) que Sant Tomàs ha desenvolupat i ha implantat consta de:

· Un sistema de qualitat el qual els usuaris, les famílies, els treballadors i l’entorn dels diferents serveis es converteixen en els beneficiaris directes.

· Un sistema de gestió mediambiental amb el qual es demostra el control dels impactes de les seves activitats, productes i serveis sobre el medi ambient, d’acord amb la seva política i objectius mediambientals així com amb els requisits legals aplicables.

· Un sistema de gestió de la seguretat i la salut en la feina que permet identificar i controlar els riscos de salut i seguretat associats a les seves activitats, per a eliminar-los o minimitzar-los, disminuir el potencial d’accidents, complir amb la legislació vigent, implantar pautes i mesures de prevenció, i crear un ambient de treball sa, segur i saludable.

El desenvolupament del Sistema de Gestió Integrat de Sant Tomàs té dues línies de treball:

· Ampliar l’abast de la certificació als diferents serveis de l’entitat fent una integració progressiva, aprofitant les sinèrgies creades però mantenint aquells aspectes diferencials i específics de cadascun d’ells.

El 2012, s’ha incorporat la gestió de la qualitat segons la norma ISO 9001:2008 al:

        Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç Tris Tras,
        Servei de personal de suport, acolliment i SAD
        Club CAR 
        El servei de formació i inserció laboral EINA, que des de l'any 2003 tenia el certificat de qualitat ISO    9001, s’ha integrat al SGI de l’entitat.


· Mantenir la implantació del SGI als diferents serveis de Sant Tomàs, certificats en anys anteriors, convertint-lo en una eina de suport a la gestió que desenvolupa cada servei, i fomentar la implicació i conscienciació de tots els professionals perquè el sistema integrat formi part de la dinàmica quotidiana i de millora continuada.